Říjnový to do list

23:10 TulipPánka 2 Comments

Je sice už skoro půlka měsíce za námi, ale i tak přicházím s tímto článkem, který nejspíš nebude jediný svého druhu. Z předchozího příspěvku o mém diáři jste možná pochopili, že ráda organizuji a uspořádávám vše kolem sebe, je ale potřeba neplést si to s uklízením, k němu tak kladný vztah nemám. A k tomu samozřejmě patří i sepisování všech možných i nemožných seznamů, lístečků s úkoly, nápady, papírky s poznámkami. Rozhodla jsem se tedy o něco takového podělit i s vámi, a tím odhalit další kousek své osobnosti.

1. Podzimní procházka
Jako první mě samozřejmě napadá focení všech těch krásně se zabarvujících stromů, žlutých, červených, hnědých, podzimních... Mám stromy strašně ráda, hlavně takové ty statné a majestátní, jako je buk nebo javor platan, a není lepší chvíle na jejich obdivování než právě podzim. Procházka do lesa se tedy jeví jako skvělý nápad, ještě lépe s pejskama, jen by to chtělo někdy přijít domů dřív, než je tma, což mi škola velmi ráda znemožňuje.

2. Domalovat obraz

Někdy v půlce července, chvíli před začátkem prázdnin, jsem si nesla domů staré výkresy z výtvarky, a tak byly k nahlédnutí v obýváku. Po příchodu z práce si jich tudíž všiml i David, a to mu vnuklo skvělý nápad - v září se bude otevírat nová pobočka jejich firmy, a tak by bylo super, kdybychom mohli namalovat obraz na zakázku. Jen jsme trochu omezeni časem, přes prázdniny výtvarka není a v září se toho moc nestihne. To mě ale neodradilo, a tak se všechny věci zařídily už v srpnu, plátno, barvy, návrhy a stačilo to jen namalovat. První kroky jsme ještě zvládli společně, ale pak se mi všichni rozutekli na koleje a intry, a zůstalo na mně, abych vše dokončila. Naštěstí se alespoň posunul termín, a tak mám ještě asi týden, každopádně je to teď nejdůležitější položkou na mém seznamu!

3. Kostým na Halloween
Ano, možná trochu dětinské, ale svým zbůsobem plnění snu. Vždycky mě totiž lákalo chodit v kostýmu, nikdy k tomu ale nebyla příležitost, Halloween se u nás doma nijak zvlášť neslaví a na maškarním jsem byla naposled ve školce. To se ale změnilo, když jsme byli s přítelem pozváni na jakousi halloweenskou párty, kde je kostým podmínkou. Už od začátku tedy bylo jasné, že budeme mít nějaký společný, a nakonec jsme se shodli na něčem ne tak úplně halloweenském - princezna Leia a Han Solo. Neuvěřitelně se na to těším, a i když na to není moc času, věřím, že to stihneme, a že to dopadne famózně. Mám tedy zase důvod sedět po večerech u šicího stroje.

4. Omezit sladké
Tohle zní nejspíš trochu absurdně, ale vždycky jsem bývala ten typ, co může sníst úplně všechno a je pořád tyčka, a tak jsem si na to navykla. Ze začátku to bylo celkem v pohodě, ale časem jsem se naučila jíst téměř jenom sladké. Sušenky, dortíčky, zákusky a jakékoliv pamlsky, snídala jsem spoustu nutelly, k svačině sušenku, po návratu ze školy jsem snědla čokoládu, skoro každý den. Trvalo dlouho, než se to začalo trochu projevovat, ale o to horší je přestávat. Když se teď ale stalo tak oblíbeným zdravé stravování, donutilo mě to se taky trochu zamyslet nad tím, čím vším se vlastně pořád cpu, a možná s tím i něco dělat. Tak velký příjem cukrů prostě nemůže být vůbec zdravý, vlastně se divím, že mi ještě nic není.

5. Dočíst rozečtené knížky
Těch je momentálně bohužel trochu víc, než bych chtěla, ale nejaktuálnější je asi Jedu dál od Blanky Matragi. Když jsem tuhle knížku dostala před pár lety k Vánocům, vůbec jsem netušila, kdo to je a proč by mě měla zajímat. Pak mi tedy bylo řečeno, že je to ta, co navrhovala šaty pro princezny, a v knížce bylo také spoustu krásných fotek, jenže dál než k prohlížení jsem se dlouho dobu nedostala. V půlce července jsme ale jeli na dovolenou do Francie, a i když mi většinou nebývá úplně dobře při čtení si v autě, tentokrát to docela šlo a během cesty jsem většinu přečetla. Pořád mi však část chyběla, jenže co jsme se vrátili domů, chodila jsem zase na brigádu, pak byl najednou začátek školy a už jsem si nenašla čas. I přes to, jak byla úchvatná. Musím ji tedy konečně zase otevřít, to čtení už pak půjde samo, je totiž velmi dobře napsaná.

6. Vybrat si téma na SOČku
Naše chemikářka se nás poslední půlrok snaží přemluvit, abychom se na nějakou tu středoškolskou odbornou činnost vrhli, nabízí nám témata a pomoc se zpracováním, ale i když mám chemii celkem ráda, nepřipadám si dostatečně znalá na to, abych něco takového vypracovala. Když už se ale přidal i učitel biologie, zaujalo mě to trochu víc a pomalu ale jistě jsem nad tím začala uvažovat. Zmínil totiž, kromě jiného, že si můžeme vybrat jakékoliv téma z jakéhokoliv předmětu. Nejsem si sice vůbec jistá, o čem bych měla psát, ale myslím, že by to mohlo znamenat spoustu zkušeností, které mi pak přijdou vhod při psaní seminárky a případně diplomky. Chtěla bych se tudíž nějak rozhodnout, a pak to následně i vypracovat, jen vážně netuším, kde na to vezmu čas.

7. Začít řešit Vánoce
Když jsem byla malá, byly pro mě Vánoce událostí roku, znáte to, prostě takové to dětské nadšení, k tomu slavnostní večeře, šatičky, dárky, setkání se spoustou příbuzných a samozřejmě cukroví. Vždycky jsem se na to moc těšila, dávala si hodně záležet s výběrem dárků, jejich balením, a hlavně jsem to měla všechno zařízený už koncem září. Stačilo si napsat seznam a postupně odškrtávat pořízené. Dva roky zpátky se ale udál jakýsi zvrat a od té doby, ať dělám cokoliv, nějak necítím vánoční atmosféru. Je jedno, kolik koled a vánočních filmů si pustím, kolik sním cukroví nebo kolik zabalím dárků (na čemž si už ani nedávám tolik záležet), ale prostě to není ono. Tentokrát jsem se tedy rozhodla vzít to do vlastních rukou a zase se navrátit k původní radosti z těchto svátků. Píšu si seznamy dárků, které vymýšlím dlouho dopředu, dávám si práci se zdobným balením a sháním věci, které mi Vánoce připomínají. Yogi čaj a medové oříšky, vůně hřebíčku, ozdoby do pokoje, vymýšlím vánoční motivy na nehty a v neposlední řadě šiju vánoční šaty. Tenhle rok to prostě musí vyjít.

You Might Also Like

2 komentáře:

  1. Pekný to-do list. Aj keď je rijen už za nami . :) máš super blog!
    www.blogofmyfavs.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat